Handelsbetingelser 

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for leverancer fra Mokkaland.  

Mokkaland
CVR.: 35545905
Adresse: Balshøje 1, 8530 Hjortshøj
E-mail: info@mokkaland.dk
Telefonnummer: +45 61 40 44 03

Vi svarer typisk på henvendelser indenfor 24 timer. Der kan forekomme længere svartid i travle perioder.

Dokumentation og vejledning

På denne hjemmeside finder du produkter relateret til kaffe, herunder primært kaffekapsler. Hvis der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med leverancen fra Mokkaland.

Leveringstidspunkt og transport

Levering af varer fra Mokkaland anses for sket, når forbrugeren har fået varen udleveret. Forsendelsen af varer sker med GLS. Leveringstiden er typisk mellem 1-2 hverdage.
Fragt omkostninger: 39-49 kr. gratis fragt på ordre over 499 kr.

Hvis du modtager en pakke, som er beskadiget, bedes du hurtigst muligt og senest indenfor fem dage sende et billede af pakken samt indholdet til os. Det er nødvendigt at sende billederne indenfor denne tidsfrist, så vi kan starte en reklamation på pakken i rette tide. Vi anbefaler, at du beholder kassen, indtil vores kundeservice har givet dig besked om, hvad du skal gøre med pakken.

Køber du som erhvervskunde, skal du reklamere straks, når du modtager pakken og denne er beskadiget. Du skal undersøge varen lige så snart du får den og give os besked om fejl og mangler. 

Risikoen for varerne

Risikoen for varer købt af Mokkaland overgår til dig som forbruger på leveringstidspunktet.

Reklamation

Købelovens regler for varekøb giver dig reklamationsret i 24 måneder, Når du handler hos os som forbruger gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Eventuelle fejl eller mangler ved levering fra Mokkaland skal påberåbes i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Det en din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Hvis du opdager en fejl, bedes du hurtigt rette henvendelse til Mokkaland.

Du kan som udgangspunkt kun klage over fejl, der viser sig senest to år efter du har fået varen leveret.

For alle varer (herunder varer med begrænset holdbarhed) gælder det, at almindeligt slid/fordærvelse ikke er en mangel i købelovens forstand, selvom nedslidning/fordærvelse kan indtræde inden udløbet af de 2 års reklamationsret.

Varen sendes til: Balshøje 1, 8530 Hjortshøj. Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@mokkaland.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her http://ec.europa.eu/odr  

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare eller får den sidste vare i fysisk besiddelse (Når det drejer sig om en bestilling af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis).

Du skal inden 14 dage fra modtagelse, give os en meddelelse om at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives pr. mail, på info@mokkaland.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde, ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes: 

Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.)

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, skal du selv betale for at returnere varen. Alle andre udgifter ved købet returnerer vi til dig. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter Vi returnerer beløbet senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder).

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Mokkaland – Balshøje 1, 8530 Hjortshøj

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Pris og betaling

I denne butik kan du bestille dine varer online og betale med Dankort, Visa Dankort, Visa Electron, Mastercard, Maestro og MobilePay. Vi tager ikke kortgebyrer.

Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. 

Alle priser i Mokkaland – på web-adressen https://www.mokkaland.dk – er inkl. moms. Vi tager kun imod dansk valuta (DKK). Ønsker du at betale med andre valutaer, bedes du kontakte os. En samlet oversigt over det samlede køb finder du ved checkout, inden du angiver dine kortoplysninger. Vi trækker pengene når varen sendes fra vores lager.

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller 2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Dette er tilfældet, hvis du anvender Mastercard eller Visa kort.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Hvis du nægter modtagelse af pakken, eller hvis pakken sendes retur fordi den er uafhentet i en pakkeshop er dette også forbundet med omkostninger. I de situationer hvor du ikke selv har afholdt omkostningerne til returfragten vil der fratrækkes 50 kr. som kompensation for vores betaling til returfragt.

Retur af varer

Ønsker du at returnere varer, kan du læse mere gennem følgende link:

https://www.gls-returns.com/#/m/mokkaland

Her kan du ganske let købe en pakkelabel til brug ved returnering af varer, som er købt hos Mokkaland. Returfragten koster 50 kr.

Er der tale om en reklamation afholder Mokkaland.dk udgifterne ved returfragten. I dette tilfælde skal du kontakte info@mokkaland.dk for at få en returlabel.

Når betalingen er gennemført, vil du få vist en kvitteringsside, og her kan du hente og udskrive din returlabel. Returlabelen vil også blive sendt som vedhæftet pdf til den e-mailadresse, som du har oplyst.

Du kan udskrive returlabelen på en almindelig A4-printer. Herefter sætter du labelen forsvarligt fast på pakken uden at dække tekst og stregkode. Så er du klar til at aflevere pakken til GLS i din nærmeste pakkeshop. Du kan også blot vise den vedsendte QR-kode, så printes returlabelen i din valgte pakkeshop når du indleverer pakken.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos Northland ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på mokkaland.dk er Northlands ApS. 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@mokkaland.dk. 

PriceRunner Købsgaranti

Som medlem på PriceRunner sikres dit køb op til 50.000 kroner, hvis et problem indtræffer i forbindelse med dit køb. Købsgarantien er gratis for dig som forbruger og gælder for alle køb, når du handler hos os.

For dig, der ikke er medlem på PriceRunner og har besøgt os via deres tjeneste, så kan du stadig få dit køb sikret gennem Købsgarantien. Det eneste, du behøver at gøre, er inden for 60 minutter at registrere dig på deres hjemmeside. Oprettelsen er gratis og tager kun et øjeblik. Få Købsgaranti med PriceRunner i dag

PriceRunner Købsgaranti sikrer dig i tilfælde af skade på varen ved levering, beskadiget vare, hvis en vare mangler ved levering, hvis varen er forkert eller fejlbehæftet eller hvis levering af varen udebliver. Husk på, at bestillingen skal være adresseret til dig som forbruger.

Erstatning gives kun for anskaffelsesomkostninger, fragtudgifter og den direkte økonomiske skade, du som kunde har lidt. Ingen økonomisk kompensation gives for andre direkte eller indirekte omkostninger, værditab eller udeblevne indtægter.

Besøg PriceRunner for at se de endelige betingelser samt en liste med kategorier, der ikke er omfattet af garantien.

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 20.02.24.

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

www.mokkaland.dk

Adresse: Balshøje 1
Postnr. og by: 8530 Hjortshøj
E-mail: info@mokkaland.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)